Facebook odnotował spadek dochodów

Facebook odnotował spadek dochodów

30 kwietnia, 2020 0 przez Doradca Inwestycyjny

Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na startu roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wprowadzenia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy połączone z pandemią Covid-19 przekładają się m.in. na wszystkie spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.

Koncern Marka Zuckerberga poinformował, iż w początkowym kwartale bieżącego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To wspaniali wzrost rok do roku (w początkowym kwartale 2019 r. koncern wspominałem o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do poziomu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, że w nowych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości oraz popytu na reklamy.
Przedstawiciele Facebooka odmówili ujawnienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.

W końcach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do wymiany wiadomości prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo wykonywanych z użyciem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w moc przypadkach nie monetyzuje. Dodatkowo w sektorach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w znacznym segmencie reklamy.

W marcu z usług Facebooka korzystało 2,6 mld aktywnych w procesie miesiąca użytkowników. Toż o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Liczba osób zdecydowanych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do poziomu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób skorzystało w marcu z przynajmniej jednej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Toż o 11 proc. więcej, niż w niniejszym tymże czasie w roku ubiegłym.

Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w konwersacji z analitykami stwierdził, że pandemia i związana z nią potrzebę tworzenia w domu przez wiele osób przemieszcza się na krótsze kupowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy czy małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były zatrudniane do transmisji wydarzeń przenoszących się w sferze pozawirtualnej, obecnie grane są przez nauczycieli, sektor zabawy i organizacje religijne. Już z usług tego modelu korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.

Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera znaczący nacisk na Facebooka i przedstawił swoje zaniepokojenie tym, że moment nią wywołany może potrwać dłużej, jeśli zniesienie przedstawionych w wielu miejscach obostrzeń nastąpi zbyt szybko.

Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka robi nasze obowiązki zawodowe zdalnie.

zobacz również Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego