
Facebook odnotował spadek dochodów
30 kwietnia, 2020Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na wstępie roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wprowadzenia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy związane z pandemią Covid-19 przenoszą się m.in. na wszystkie spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, iż w początkowym kwartale ostatniego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To popularny wzrost rok do roku (w początkowym kwartale 2019 r. koncern opowiadał o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do stanu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, że w obecnych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości oraz popytu na promocji.
Przedstawiciele Facebooka odmówili ujawnienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W krajach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do zmiany informacje prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo czynionych z zachowaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w wielu przykładach nie monetyzuje. Jednocześnie w rejonach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w znaczącym elemencie reklamy.
W marcu z usług Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w czasie miesiąca użytkowników. Toż o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Liczba osób aktywnych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do stanu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wzięło w marcu z przynajmniej samej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Toż o 11 proc. więcej, niż w niniejszym tymże czasie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w konwersacji z analitykami stwierdził, że pandemia i powiązana z nią potrzebę tkwienia w lokalu przez dużo osób miesza się na bliższe kupowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy czy małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były wykorzystywane do transmisji wydarzeń przenoszących się w grupie pozawirtualnej, obecnie stosowane są przez nauczycieli, sektor przyjemności i prace religijne. Obecnie z usług tego rodzaju korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera istotni pomysł na Facebooka i oddał swoje zaniepokojenie tym, że spadek nią doprowadzony może potrwać dłużej, jeśli zniesienie zawartych w moc miejscach obostrzeń nastąpi zbyt szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka robi swoje cele zawodowe zdalnie.
zobacz również Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego